Czy warto kupić w USA auto sportowe?
Auta z USA stale zyskują na popularności tak w Polsce, jak i w Europie. Co ciekawe, popyt na nie dotyczy nie tylko pojazdów ogólnego przeznaczenia, ale też samochodów, które mają konkretne właściwości jezdne. Tak jest chociażby z samochodami sportowymi, które w USA są konstruowane wg. zupełnie innych zasad.
Potęga silnika – atut aut sportowych z USA
To, co odróżnia amerykańskie auta sportowe od ich europejskich odpowiedników to m.in. moc silnika. Amerykańskie auta to potężne samochody, które wyposażone są w wydajne jednostki napędowe o pojemności często przekraczającej wartość 2 a nawet 3 litrów. Sportowe auta z Ameryki są też dużo większe, odpowiednio dociążone i posiadają specyficzny kształt karoserii, który zapewnia im lepsze osiągi aerodynamiczne.
Relacja kosztu do efektu
W USA można kupić auto sportowe za cenę, która w Polsce (lub w Europie) byłaby nie do pomyślenia. Na tamtejszym rynku nie brakuje samochodów, które – oprócz doskonałych osiągów – oferują również niską cenę. Zależność ta wynika z dwóch faktów:
- Amerykanie są chętni do sprzedaży aut za relatywnie niską cenę, gdyż właściciele tamtejszych aut cenią wyłącznie fabrycznie nowe pojazdy (które są i tak tańsze niż w Europie),
- Auta z USA to pojazdy dość młode, gdyż ich właściciele często lubią zmieniać samochody na nowe i to nawet po 2 – 3 latach eksploatacji.
Jak sprowadzić auto sportowe z USA?
Szybkie, amerykańskie samochody sportowe można sprowadzić do Polski na dwa sposoby. Po pierwsze, można wybrać się do USA i załatwić wszystkie formalności na miejscu. Niestety, wiąże się to z olbrzymimi kosztami i koniecznością posiadania dostatecznej wiedzy nt. tamtejszego rynku. Po drugie, auto można kupić “zdalnie”, wykorzystując do tego celu wsparcie ze strony polskich pośredników. Specjalizują się oni w sprzedaży przede wszystkim następujących aut sportowych:
– Infiniti
– BMW
– Audi
– Subaru
– Volvo
– Porsche
– Mercedes
– Ford
– Dodge
– Chevrolet
– Jeep.
I jeszcze jedno: do kosztu zakupionego za oceanem auta sportowego należy doliczyć m.in. koszt transportu (około 1200 – 1400 dolarów), 10 procent cła, a także podatek VAT w wysokości 19 procent (sprowadzanie do Niemiec) i 23 procent (sprowadzanie do Polski). Na koniec trzeba doliczyć koszty związane z przystosowaniem auta do polskich przepisów drogowych. Wiąże się to z wydatkiem nie większym niż 1200 złotych.
Reasumując, mimo tych wszystkich kosztów zakup auta z USA jest dużo bardziej opłacalny, niż inwestycja w pojazd europejski tej samej klasy. I to nawet wówczas, gdy korzysta się z pomocy pośrednika.
Źródło: USAImport.pl